Parodontitis

Is uw angst voor de tandarts zo groot dat u een noodzakelijke parodontitis behandeling uitstelt? Wij voeren uw parodontitis behandeling uit onder narcose. Lees hier alles over de behandeling zelf en de parodontitis behandeling kosten.

Wat is parodontitis?

U loopt al langer rond met tandplak op uw kiezen en tanden. Hierdoor zijn de randen van uw tandvlees gaan ontsteken. Bij parodontitis heeft de ontsteking zich uitgebreid van de tandvleesrand naar het kaakbot. Hierdoor heeft het tandvlees losgelaten en heeft zich in deze ruimte weer nieuwe tandplak gevormd. Hierdoor gaat de ontsteking steeds verder de diepte in. Het ontstaan van parodontitis merkt u niet altijd, zeker als u niet vaak naar de tandarts gaat. Echte klachten ontstaan pas in een laat stadium als uw tanden en kiezen los gaan staan of er ruimte ontstaat tussen uw tanden en uw kiezen. Daarvoor kan u de aanwezigheid van parodontitis opmerken aan rood en gezwollen of bloedend tandvlees of een slechte adem.

Behandeling onder narcose

Als we parodontitis op tijd behandelen, kunnen we voorkomen dat u tanden of kiezen verliest. We verwijderen tandplak en tandsteen en leren u ook hoe u in de toekomst parodontitis kunt voorkomen. Soms is het nodig om een flap-operatie uit te voeren als we niet overal even makkelijk bij kunnen. Wij werken samen met een team van anesthesisten en anesthesieassistenten. Voordat we aan de behandeling van uw parodontitis beginnen, wordt u veilig in slaap gebracht. Wij doen ons werk terwijl u slaapt. U merkt hier niks van. De parodontitis behandeling kosten leggen wij aan u voor in een begroting. De bijkomende kosten voor de narcose bedragen € 315,00 per uur. Wilt u meer informatie over de behandeling of de kosten, neem dan gerust contact met ons op of vraag vrijblijvend een prijsopgave op.